Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Frans en Gerda Koek - WaarBenJij.nu Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Frans en Gerda Koek - WaarBenJij.nu

Monterey

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Frans en Gerda

24 September 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Net aangekomen in Monterey. Mooie schone kamer en vriendelijk personeel. Een binnenzwembad deze keer. Straks even naar het strand of naar de stad. Later meer.
Onderweg langs een hele mooie route door bos en duin, omhoog en stevig ook. Onderweg veel wielrenners. Petje af ! Ook nog even naar het strand gelopen, waar de golven hoog waren en afgeraden werd de zee in te gaan. Veel zeemeeuwen een moeder meeuw en een jong dat zeurde om een hapje.
Daarna gingen we eerst even eten bij Denys. Altijd goed daar. Frans deed een wandeling en ik hield me even rustig met de Wifi? Later zijn we naar de Fishermansbay gegaan en hebben geboekt voor morgen 8 uur am voor de wale en dolfins tour. En ons verlekkerd met het bekijken van bootjes en zo! En een ijsje? Gegeten. Daarna naar Montereys shoppingcenter. Groot en veel drukte. Dus nu rust en op tijd naar bed.

Bijdrage van Frans:
Hoe anders Amerika is.

Een westers land, hoe anders kan het helemaal zijn? Je komt aan op een onbekend vliegveld en je moet naar je hotel. In ons geval het Hilton airport hotel in Los Angeles. Voor de naam en de plaats een relatief goedkoop en goed hotel.
Daar ben je dus nog lang niet als je uit het vliegtuig stapt. Wachten op de immigratie, de koffers, de douane en het hotelbusje en ondertussen uitzoeken waar zich dat allemaal bevindt. Tot nu toe eigenlijk nog niks bijzonders alleen duurt het lang.
De volgende dag met een volle jetlag nog in het hoofd de huurauto ophalen. Geen flauw idee waar het opgegeven adres zich bevindt. Dus met het hotelbusje weer naar het vliegveld terug waar het verhuurbedrijf "Alamo" ons met een pendelbusje ophaalt.
Alamo blijkt zo'n 500 meter voorbij het Hilton te zijn, sorry 1500 feets. We hadden het wel kunnen lopen!
We werden losgelaten in het drukke verkeer van Los Angeles in een dikke Amerikaan met een 5,7 liter V6 onder de motorkap.
Dat was even wennen! De stad hebben we zo'n beetje doorkruisd totdat we wisten dat hij erg groot en erg warm was en we honger kregen. Ons eerste restaurant leek wel wat op een fastfood restaurant maar dat viel wel mee! Op de menukaart was bij elk gerecht aangegeven hoeveel calorieën je naar binnen ging werken. Zo aan het gemiddelde publiek in het restaurant te zien hielp het niet!
Of het voor ons zal helpen? Vraag het als we weer terug in Nederland zijn. Best lekker gegeten trouwens........
Nu komt de vraag waar willen we eigenlijk heen? In de stad zijn de hotels nogal prijzig! We moeten dus buiten de stad zijn! Misschien is er een camping in de buurt met cabins?? De stad uit dus en een camping bekijken, blijkt een "camping" te zijn voor dag recreatie, dat zochten we niet! Er was wel en motel, daar dus meteen maar twee nachten geboekt om morgen uitgebreid Los Angeles te verkennen! Warm de volgende morgen! De komende dagen nog warmer, boven de 40 graden, sorry 110 graden volgens de heer Farenheit. Change off plans dus en op naar het koelere San Francisco.
Amerikanen zijn veel beleefder dan Hollanders met omgangsvormen die Gerda onmiddelijk begreep en gebruikte!! Ik heb daar wat meer tijd voor nodig. Je kan vrijwel alles betalen met je creditcard behalve bij benzinestations die werken met betaalautomaten met debetcards. Voordat je dat doorhebt sta je eerst een tijd te hannissen bij de pomp voordar er benzine uitkomt. Gelukkig zijn er altijd vriendelijke Amerikanen bereid je te helpen. Onze dikke Amerikaan heeft trouwens geen dop op de benzinetank maar een automatisch sluitende klep. Je steekt gewoon het vulpistool naar binnen en als je tank vol is haal je het pistool eruit en de tank sluit zichzelf weer af!
We zijn er nu een week en het begint hoe langer hoe leuker te worden, morgen gaan we de zee op om walvissen en dolfijnen te spotten!
Frans.

Sent with Textkraft.

Met vriendelijke groet,
Frans.

• 25 September 2015 - 13:33

Simon:

Niets ten nadele van Gerda's verslag, maar ik vind jouw bijdrage bijzonder Grote Klasse, Frans.
    Ik ben alleen bang dat het hierbij gaat blijven (?). Maar dat is niet erg, want ervan genieten is het belangrijkste! Dan kun je later alles wel vertellen.
    Veel plezier daar!
    Veel liefs, ook van Ingrid,
    Simon

• 27 September 2015 - 20:11

Ruben :

Leuk pap om van te lezen, veel plezier vast