Hearst Castle San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Frans en Gerda Koek - WaarBenJij.nu Hearst Castle San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Frans en Gerda Koek - WaarBenJij.nu

Hearst Castle San Simeon

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Frans en Gerda

27 September 2015 | Verenigde Staten, San Simeon

Vandaag zijn we naar San Simeon geweest en het Hearst Castle bezocht. Dit kasteel, is gerealiseerd door de kranten magnaat (26 kranten) enz. Wiliam Randolf Hearst. 1863-1951
Zijn vader George Hearst (45 jr ) kwam in 1865 naar Californië om goud te zoeken maar vond heel veel zilver in plaats. Hiermee kocht hij meer dan 40,000 acres of land en begon een vee-ranch.
Hiermee was hij erg succesvol en zijn vrouw Phoebe Apperson Hearst nam de 10 jaar oude zoon William mee naar Europa voor een grote rondtocht van 18 maanden! Hier ontwaakte zijn liefde voor art en architectuur wat later in het kasteel is te zien.
Natuurlijk kan ik nog veel meer hierover vertellen, maar dan doe ik de historie misschien tekort. Kom later bij ons thuis de DVD bekijken en dan verzeker ik jullie het is de moeite waard. William Hearst was een aimabele man die zijn fortuin graag deelde met iedereen. Helaas heeft hij niet mogen beleven dat zijn droomhuis helemaal voltooid werd.
Terug richting ons verblijf voor 3 nachten hebben wij koffie gedronken in Madonna's Inn. Heel bijzonder, een Inn dus dat betekende Zwitserse/ Italiaanse invloeden. Dirndeljurkjes werden door de serveersters gedragen en alles was heel antiek en Tirools ingericht.
Al met al een hele mooie culturele dag!

• 27 September 2015 - 20:17

Ruben :

Dus als ik het goed begrijp heeft die zoon heel veel inspiratie opgedaan en is vervolgens thuis enorm ermee aan de slag gegaan?

Groetjes ruub

• 28 September 2015 - 00:08

Frans En Gerda Koek:

Ja Ruub, die zoon werd multimiljonair en toen hij 65 jaar was wilde hij niet meer in een tent kamperen en bouwde hij eerst een huis op de plek waar ze altijd kampeerden en dat werd gedurende de bouw steeds mooier en groter! Je zult je verbazen als je de DVD ziet!