Aangekomen in Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frans en Gerda Koek - WaarBenJij.nu Aangekomen in Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Frans en Gerda Koek - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Los Angeles

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Frans en Gerda

05 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

We hebben onderweg regen gehad niet veel maar toch. Nu in een motel, beetje een buitenwijk maar rustinger en net alle was gedraaid! Wifi werkt als een trein! Kunnen we niet zeggen van de gekochte hotspot met $ 60 data. Zo meteen maar weer naar de shop! Grrr....
Morgen zou het kunnen regenen maar ik moet het nog zien. Wassen is hier goedkoper dan in Frankrijk,
niet € 5 ,- maar $ 1,50 per wasbeurt of droger! Frans maakt ook weer een stukje en dat komt hier achteraan. Wij verdelen zo de informatie, zodat we niet alle twee hetzelfde schrijven. Ook heb ik net een filmpje geplaatst en dat is te vinden onder video zie links op de pagina.

Ha eindelijk doet de hotspot het weer! Na 2 Verizon shops en een hoop gedoe en een hele geduldige jonge werknemer!
Nu even beraden wat we morgen gaan doen. Vandaag zitten er wolken en lokt het strand niet zo. En deze stad is heel groot en druk met het verkeer. Misschien toch maar met de metro!

Amerika anders.

Amerika is tot nu toe in onze ogen een erg mooi land. Gerda schrijft daarover en plaatst ook wat van onze mooiste foto's.
Maar goed, ik schrijf over dingen die hier anders gaan dan bij ons. Beter of niet, dat laat ik graag over aan de lezer.
Het eerste wat ons overkwam toen we onze huurauto op gingen halen was het volgende. We stonden te wachten voor de balie waar we de papieren voor de auto moesten regelen toen een mevrouw naar ons toekwam met een soort plastic koffer. We konden hem gratis van haar krijgen omdat ze er zoveel plezier van hadden gehad en ze hem niet mee terug naar huis kon nemen in het vliegtuig. Het bleek een koelbox te zijn naar ze ons vertelde. Je kon er alles wat koel moest moest blijven tijdens de ritten met de auto in bewaren. Het bijzondere was wel dat als alle drankjes en andere zaken er in stonden, je hem dan verder helemaal vol moest gooien met ijsblokjes. Dat zou je bij elk hotel in de lobby er in kunnen scheppen. Dat laatste klopte niet helemaal of wij zaten in de verkeerde hotels. We hebben het maar één keer meegemaakt dat we gratis ijsblokjes in onze koelkoffer konden scheppen! Toch werkte het systeem prima omdat je in veel supermarkten en bij alle benzinestations een grote zak ijsblokjes voor een gering bedrag kan kopen. Alles blijft in zo'n 'bak' een hele dag echt ijskoud en als het niet te warm weer is wel twee dagen. Ook is het een prima koelkast als je in een motel komt waar dat apparaat ontbreekt, wat overigens niet zo vaak voorkwam. We zullen het ding dus met plezier doorgeven aan een volgende wereldreiziger.

Frans.

• 05 Oktober 2015 - 19:44

Ruben :

Ja moet je doen. Stukje beleefdheid, haha