Woensdag 14 okt. Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Frans en Gerda Koek - WaarBenJij.nu Woensdag 14 okt. Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Frans en Gerda Koek - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 okt. Palm Springs

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Frans en Gerda

15 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Palm Springs

Woensdag 14 oktober.

Terwijl we berichten lezen van kou en natte sneeuw in Nederland, liggen we hier te "zweten" bij de airco en is het 's avonds zwoel, ik denk 30 C! We zaten we op een terras met ijskoude limonade en een cappucino. Het is dan hier op de wegen pikkedonker en moeilijk om je te oriënteren waar je bent.
Want alles moet met de auto! Afstanden zijn hier ook groot! Enfin zo langzamerhand raken we er aan gewend. Ik ben blij dat Frans rijdt, ook al rijd ik meestal mee..... Wat niet altijd zo goed uitpakt!
Maar het kan erger, we zagen iemand door het rode licht rijden en de politie stond op de zijweg voor het andere stoplicht, en ja hoor, hij was de klos! Oh ja, bij heel veel eetgelegenheden zitten er aan de rand van de overkapping van het terras pijpjes waar waternevel uitkomt. En dat koelt een beetje af.
Vanmorgen zijn we met de Aerial Tramway, een kabelbaan dus, naar de top gegaan van
de Mount San Jacinto. Het is een ronde kabine en de vloer draait tijdens de rit rond zodat iedereen van een adembenemend uitzicht kan genieten. Erg mooi maar om te filmen geen succes. Boven aangekomen kun je verschillende trails volgen maar het was erg warm en ook erg steil zodat ik Frans alleen liet gaan. Blij achteraf want het was in deze temperaturen best zwaar.
Ook al was het niet zo heet als beneden. Daarna dus weer in het zwembad, maar de zon speelde verstoppertje dus was het ons wel prima zo. Morgen gaan we als het weer het toelaat naar een National park : Joshua Tree Park
Tot de volgende story...